Urgențele stomatologice

Tratamentul de urgență constă în ameliorarea durerilor severe, oprirea sângerării sau prevenirea agravării stării dvs. orale înainte de a putea realiza o programare normală la un medic stomatolog generalist.

Dacă problemă pe care dumneavoastră o întâmpinați nu este atât de gravă, precum un dinte crăpat fără asocierea complicațiilor sau un material de obturație desprins, puteți aștepta adesea până la deschiderea cabinetului stomatologic sau până la data în care sunteți programat.

De asemenea, o durere de dinți poate aștepta un tratament atât timp cât aceasta nu este severă și nu aveți simptome ale unui abces, cum ar fi tumefierea feței, umflături la nivelul gingiilor sau febră ridicată. Însă, cu toate acestea, cu cât așteptați mai mult ca problema să fie reparată, cu atât pot apărea mai multe daune și cu atât mai costisitor poate fi tratamentul.

Există numeroase tipuri de urgențe dentare în care vă puteți încadra la un moment dat. Iată câteva dintre cele mai frecvente:

1. Durerile dentare

Dacă întâmpinați dureri dentare intense, complicate cu abcese și tumefierea locală, va fi necesar un controlstomatologic de urgență. Puteți lua un antialgic pentru a vă ajuta în diminuarea durerii, dar este posibil să aveți nevoie de un calmant mai puternic pe care doar medicul dumneavoastră dentist îl poate prescrie. Durerile dentare pot deveni extrem de dureroase, așa că nu așteptați prea mult în această stare pentru a vizita medicul dentist.

2. Dinții crăpați

Utilizați apă caldă pentru a vă clăti gura și pentru a curăța zona. Puteți folosi, de asemenea, o compresă rece la nivelul feței pentru a reduce orice tumefiere. Vizitați medicul dentist cât mai curând posibil, deoarece un dinte crăpat poate deveni rapid o problemă mai mare.

3. Dinții fracturați

Dinții crăpați se pot transforma cu ușurință în dinți fracturați sau această patologie poate apărea în cazul unei traumatism la nivel dentar. Dacă observați ca fractura dintelui este mare și se poate vizualiza pulpa dentară, este necesar să vă prezentați la cabinetul stomatologic cât mai curând posibil.

4. Pierderea dinților permanenți

Dacă suferiți un traumatism care duce la pierderea unuia dintre dinții permanenți, veți avea nevoie de tratament imediat. Dacă este posibil, găsiți dintele.Clătiți dintele pierdut în apă și încercați să nu clătiți gura. Ar trebui să încercați să așezați dintele la loc, ținându-l de coroană.

Dacă nu reușiți să-l poziționați în locația sa inițială, mențineți dintele în cavitatea bucală, între obraz și gingie până când ajungeți la cabinetul stomatologic.

Dăcă nici acest lucru nu este posibil, păstrați dintele pierdut în lapte proaspăt. Este foarte important să se respecte aceste intrucțiuni pentru a crește șansele reimplantării dintelui pierdut.

Cel mai bun mod de a preveni urgențele dentare este de a rămâne proactiv în igiena orală și de a efectua controale de rutină la medicul stomatolog. În timpul acestor vizite, medicul stomatolog va verifica dacă există obturații și coroane care necesită a fi refăcute, precum și semne de descompunere, infecție și boli ale gingiilor.

Un plan personalizat de tratament poate fi creat pentru a rezolva aceste probleme înainte de a se transforma în situații de urgență.