Sarcina și dezvoltarea dentiției bebelușului



Dinții copilului dvs. nu sunt vizibili în cavitatea bucală la naștere, dar aceștia există subgingival și sunt pregătiți pentru a erupe la momentul potrivit. Dinții temporari ai copiilor încep să se formeze cam în a șasea săptămână de sarcină și încep să se mineralizeze – depunându-se primul strat de dentină și ulterior și stratul de smalț care îl acoperă – în jurul celei de-a treia sau a patra lună de sarcină. Așadar, dacă sunteți însărcinată, nu este prea devreme să începeți a vă gândi la sănătatea dinților copilului dvs.

Ca orice altceva care are legătură cu dezvoltarea fizică a copilului înainte de naștere, depinde mult de cât de bine aveți grijă de dvs. Dezvoltarea dinților are nevoie de anumiți nutrienți pentru a crește corect; iar dacă dvs. nu le primiți prin alimentație, nici copilul nu se va dezvolta sănătos. De asemenea, va trebui să urmăriți aportul de substanțe care ar putea dăuna dinților în uter, cum ar fi anumite antibiotice.

Anumiți nutrienți sunt deosebit de importanți pentru dezvoltarea dinților prenatal:

Calciul, un mineral, este componenta principală a dinților. Dacă nu există suficient calciu în dieta dvs. pentru a sprijini dezvoltarea fetală, corpul va lua acest mineral din oasele dvs. (nu din dinți) și îl va folosi pentru a satisface nevoile copilului în curs de dezvoltare. Acest lucru ajută fătul, dar vă afectează pe dvs. Cele mai bune surse de calciu sunt lactatele precum laptele, brânza și iaurtul. Se poate găsi și în broccoli și kale.

Fosforul, un alt mineral, care contribuie la duritatea dinților. Se găsește în fiecare dintre celulele corpului și, de asemenea, în multe alimente – în special surse bogate în proteine, cum ar fi carnea și laptele, dar și cereale. Dintre toți nutrienții de care au nevoie dinții copilului dvs., acesta este cel mai ușor de obținut.

Vitamina D ajută organismul să absoarbă și să rețină calciul și fosforul. Foarte puține alimente o conțin în mod natural – peștele gras precum somonul și tonul sunt excepții; de aceea se adaugă în lapte și la alte băuturi și alimente (verificați etichetele pentru a afla care sunt acestea). De asemenea, este produs în organism în mod natural atunci când pielea este direct expusă la lumina soarelui. Însă expunerea la soare are și efecte negative care vă pot împiedica să obțineți toată vitamina D pe care corpul dvs. o necesită în acest fel, așa că doctorul dvs, vă poate recomanda un supliment.

Proteina este cea mai abundentă substanță din corp după apa. Este responsabilă de formarea, întreținerea și înlocuirea țesuturilor corpului. Toate proteinele sunt formate din aminoacizi, dar unii aminoacizi nu pot fi fabricați de organism și trebuie să provină din alimente. Carnea și produsele lactate sunt cele mai bogate în proteine.

Când știți că sunteți gravidă comunicați acest lucru și medicilor dvs. În acest fel, medicamentele care nu ar trebui prescrise vor fi evitate în acest moment. Tetraciclina, de exemplu, poate colora definitiv dinții copilului. De asemenea, suplimentarea cu fluor în acest moment nu este recomandată.

Let’s block ads! (Why?)



Source link

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.