Informarea corectă a pacienţilor in cabinetul stomatologic.



Informarea corectă a pacientului in cabinetul stomatologic.

Cel mai adesea, medicul stomatolog nu este singur în cabinetul sau clinica în care îşi desfăşoară activitatea.
El este înconjurat de o echipă mai mare sau mai mică, alcătuită din personal cu un rol bine stabilit în cadrul cabientului.
De aceea, în informarea pacientului şi în menţinerea unui dialog permanent cu acesta, întreaga echipă trebuie să participe şi să asigure un climat plăcut şi şedinţe cât mai atraumatice pentru pacient.

Medicul are obligaţia morală dar şi legală să cunoască bine tehnicile şi opţiunile terapeutice care ţin de medicina dentară.
Pacientul, pe de altă parte, în majoritatea cazurilor nu are o educaţie medicală vastă, de aceea este necesar să i se explice pe limbajul acestuia, folosind termeni generali sau adaptatţi situaţiei.
Există o capcană pe care medicul poate să o întâmpine şi se referă la situaţiile în care pacientul citeşte surse neavizate şi încearcă să îşi impună părerile în faţa medicului.
In aceste situaţii pacientul trebuie să înţeleagă că nu toate surse de informare sunt şi credibile şi că, din păcate, de multe ori acestea pot dezinforma mai mult decât informa.

In cazul unei lipse de informare sau a unei lipse a comunicării între medic şi pacient, există riscul ca relaţia dintre aceştia să devină tensionată, greu de solidarizat şi la scurt timp vor apărea lipsa încrederii şi dificultăţi în ceea ce priveşte colaborarea ulterioară.
Se poate ajunge la situaţia în care pacientul renunţă la tratament înainte ca acesta să înceapă sau mai grav, în momentul în care tratamentul este deja aproape de jumătate sau chiar de finalizare.
Sunt puţini medici care să accepte să continue tratamente stomatologice începute deja de către alţi medici stomatologi.

Sucesul tratamentul depinde, în primul rând, de corectitudinea cu care acesta este aplicat şi de individualizarea în funcţie de starea de sănătate generală şi orală a pacientului.

Pe de altă parte, succesul tratamentului depinde şi de comportamentul medicului şi al pacientului şi implicit de relaţia care decurge în urma acestor interacţiuni.
Comunicarea este elementul cheie, este o constantă ce urmăreşte întregul tratament, încă din stadiul de plan terapeutic şi până în momentul în care acesta este definitivat.

Pentru a fi siguri că pacientul a înţeles planul de tratament se poate recurge la următoarele :

Modele de studiu – reprezintă modele 3D realizate din gips ce materializează cavitatea orală a pacientului. Medicul poate să explice patologiile orale utilizaând acest model.

Pozemedicul îi poate arăta pacientului poze ale cazurilor similare mai vechi precum şi modul în care acestea s-au rezolvat. De asemenea, este util ca medicul să documenteze fotografic cazurile pacienţilor, în special cele complexe.

Mock-up şi wax-up – reprezintă confecţionarea din ceară şi paste compozite pe model sau direct în cavitatea orală rezultatul final, pentru ca pacientul să înteleagă mai uşor cum vor arăta dinţii la finalul tratamentului.

Este important ca toate manoperele ce se efectuează pacientului să fie consemnate în fişa acestuia.
Pacientul este informat asupra procedurilor ce i se aplică şi mai apoi semnează, dându-şi acordul spre efectuarea acestora.

Let’s block ads! (Why?)



Source link

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.